Signal wint steeds meer terrein in Nederland.

Signal, de populaire en privacygerichte berichtenapp, wordt mogelijk vanaf 1 april sponsor van de Safety Car in de Formule 1. Deze samenwerking zou het belang van veiligheid en betrouwbaarheid, zowel op als naast de racebaan moeten benadrukken. De geruchten zijn nog niet bevestigd.
Naar verluid zal het Signal-logo te zien zijn op de Safety Car, die wordt ingezet bij incidenten en gevaarlijke situaties op het circuit. Met deze sponsoring zou Signal zijn kernwaarden – veiligheid en privacy – kunnen koppelen aan de hoogste standaard van veiligheid in de autosport.
De Formule 1 Safety Car speelt een cruciale rol in het garanderen van de veiligheid van coureurs en het publiek tijdens races. Net zoals de Safety Car zorgt voor controle en bescherming op de baan, biedt Signal zijn gebruikers een veilige en privé communicatieomgeving.
Als het doorgaat, is Signal niet de eerste berichtenapp die zich verbindt aan Formule 1, WhatsApp sponsort het Mercedes AMG Petronas Formula One Team sinds 2024.
Signals keuze voor de Safety Car zou logisch zijn: veiligheid staat bij Signal voorop en Signal verzamelt geen gegevens. Een team zoals Mercedes verzamelt continu en op grote schaal data over de F1-bolides en coureurs, dus past dit beter bij WhatsApp, dat bekend staat om hun gegevensverzameling.
Voor Signal zijn er veel parallellen met de Formule 1, maar auto’s crashen soms. Signal houdt niet van crashes. De Safety Car is bovendien snel en betrouwbaar, net als Signal.
De Safety Car is net als Signal neutraal en gebouwd voor iedereen: “Veiligheid is er voor iedereen, of het is kapot voor iedereen!” is het bekende citaat van Signals President Meredith Whittaker.
Ook past de Safety Car goed bij de non-profitorganisatie Signal Foundation. In tegenstelling tot WhatsApp is Signal een non-profit. Dat is een belangrijk verschil. Net als de Safety Car op het circuit gaat Signal niet voor maximale winst, maar richten zij zich volledig op veiligheid en privacy.
Sommige mensen zouden het cooler vinden om het Signal-logo groot op een spoiler van een F1-auto te zien. Echter staat Signal bekend om hun focus op het product. In Signal heb je spoilers zodat je teksten kunt markeren, heb je die al in WhatsApp gezien?
Als de sponsoring doorgaat zou dit een strategische zet zijn van Signal om de naamsbekendheid wereldwijd te vergroten, terwijl het tegelijkertijd hun missie onderstreept: een veilig communicatieplatform bieden. De Formule 1 is een wereldwijd platform met miljoenen fans en biedt een perfecte kans om het belang van privacy en veiligheid onder de aandacht te brengen.
Ook een sponsorexpert juicht de mogelijke sponsoring van Signal toe. “Bij de Safety Car draait alles om veiligheid, net zoals bij Signal. Ik denk dat de FIA zich geen betere partner zou kunnen voorstellen. Telegram heeft de organisatie naar verluid ook benaderd, maar het schijnt dat Telegram na advies van privacy- en beveiligingsexperts dit seizoen mogelijk de sponsor van de rode vlag wordt.”
De eerste testraces met de Signal Safety Car zouden op 1 april 2025 moeten plaatsvinden.
Als het doorgaat, is Signal niet de eerste berichtenapp die zich verbindt aan Formule 1, WhatsApp sponsort het Mercedes AMG Petronas Formula One Team sinds 2024.
Signals keuze voor de Safety Car zou logisch zijn: veiligheid staat bij Signal voorop en Signal verzamelt geen gegevens. Een team zoals Mercedes verzamelt continu en op grote schaal data over de F1-bolides en coureurs, dus past dit beter bij WhatsApp, dat bekend staat om hun gegevensverzameling.
Voor Signal zijn er veel parallellen met de Formule 1, maar auto’s crashen soms. Signal houdt niet van crashes. De Safety Car is bovendien snel en betrouwbaar, net als Signal.
De Safety Car is net als Signal neutraal en gebouwd voor iedereen: “Veiligheid is er voor iedereen, of het is kapot voor iedereen!” is het bekende citaat van Signals President Meredith Whittaker.
Ook past de Safety Car goed bij de non-profitorganisatie Signal Foundation. In tegenstelling tot WhatsApp is Signal een non-profit. Dat is een belangrijk verschil. Net als de Safety Car op het circuit gaat Signal niet voor maximale winst, maar richten zij zich volledig op veiligheid en privacy.
Sommige mensen zouden het cooler vinden om het Signal-logo groot op een spoiler van een F1-auto te zien. Echter staat Signal bekend om hun focus op het product. In Signal heb je spoilers zodat je teksten kunt markeren, heb je die al in WhatsApp gezien?
Als de sponsoring doorgaat zou dit een strategische zet zijn van Signal om de naamsbekendheid wereldwijd te vergroten, terwijl het tegelijkertijd hun missie onderstreept: een veilig communicatieplatform bieden. De Formule 1 is een wereldwijd platform met miljoenen fans en biedt een perfecte kans om het belang van privacy en veiligheid onder de aandacht te brengen.
Ook een sponsorexpert juicht de mogelijke sponsoring van Signal toe. “Bij de Safety Car draait alles om veiligheid, net zoals bij Signal. Ik denk dat de FIA zich geen betere partner zou kunnen voorstellen. Telegram heeft de organisatie naar verluid ook benaderd, maar het schijnt dat Telegram na advies van privacy- en beveiligingsexperts dit seizoen mogelijk de sponsor van de rode vlag wordt.”
De eerste testraces met de Signal Safety Car zouden op 1 april 2025 moeten plaatsvinden.
Signal Downloaden voor Android
(opent Google Play store)
Signal Downloaden voor iOS
(opent App Store)
Laatste nieuws.
Signal wint steeds meer terrein in Nederland.
Interesse in Signal schiet omhoog.
De ‘Signal-gate’ leidt tot veel misinformatie over Signal.