Als je met Signal geen berichten kunt ontvangen, dan ligt dit meestal aan je internetverbinding of instellingen op je telefoon.
Om te controleren of je internetverbinding goed is, kun je proberen een andere website of applicatie te laden. Werkt dit niet? Probeer dan je internetverbinding te herstarten door de vliegmodus of internetverbindingen (wifi of mobiel netwerk) uit en aan te zetten. Blijf je problemen houden met je internet, neem dan contact op met je provider.
Heb je een goede internetverbinding maar ontvang je geen berichten op Signal, dan kan het zijn dat er iets in je instellingen aangepast moet worden. Misschien heb je beperkt hoe Signal internet mag gebruiken of dat Signal niet op de achtergrond mag draaien en gegevens uitwisselen. Probeer dan het volgende:
- Schakel de machtigingen voor Signal opnieuw in op je telefoon
- Maak je gebruik van een app van derden, VPN of firewall? Schakel deze dan tijdelijk uit of controleer de instellingen om Signal toegang te geven tot internet.
- Sta Signal toe om in de achtergrond op je telefoon te draaien en ook in de energiebesparingsmodus op je telefoon. Op sommige telefoons vind je deze instelling onder de naam doze-modus, gegevensbesparing, batterijoptimalisatie of batterijbeheer.
Ontvang je alleen van één specifiek contact geen berichten, controleer dan of je dit contact geblokkeerd hebt. Vraag je contact uiteraard ook om te controleren of zijn of haar berichten verzonden zijn.
Lost dit alles je probleem met het ontvangen van berichten in Signal niet op dan kan er ook sprake zijn van een storing bij Signal. Bekijk hiervoor onze storingspagina.
Zorg er tot slot altijd voor dat je over de nieuwste versie van Signal beschikt.