Als je met Signal geen berichten kunt verzenden, dan zie je bij je bericht een ronddraaiend gestippeld cirkeltje staan:
Aan het verzenden
Heeft je bericht een andere status, dan is er geen probleem met verzenden in Signal. Je bericht kan de volgende andere statussen hebben:
Verzonden
Afgeleverd
Gelezen
Deze drie statussen in Signal betekenen dat je bericht is verzonden naar de servers en zijn dus geen probleem met verzenden in Signal. Meer informatie over deze statussen bij je Signal-berichten kun je hier lezen.
Signal-bericht blijft hangen op Aan het verzenden
Als je geen berichten kunt verzenden met Signal, dan is er meestal een probleem met je internetverbinding. Je kunt de volgende dingen proberen om het probleem met verzenden op te lossen:
- Controleer je internetverbinding door een andere website of applicatie te laden.
- Herstart je internetverbinding door de vliegmodus/internetverbindingen uit en weer aan te zetten.
- Start je telefoon opnieuw op.
- Probeer Signal te verbinden via wifi als je mobiele netwerk verbonden bent, of via je mobiele netwerk als je al met wifi verbonden bent.
- Schakel de machtigingen voor Signal uit en daarna weer in via de instellingen van je telefoon.
- Schakel eventuele VPN of firewall uit of wijzig de instellingen om Signal toegang te geven tot internet.
- Als je net een grote bijlage hebt gestuurd en deze nog steeds de status ‘aan het verzenden’ heeft, wis dit bericht dan.
Lost dit je probleem niet op dan kan er ook sprake zijn van een storing bij Signal. Bekijk hiervoor onze storingspagina.