Verificatie Signal mislukt door problemen of storing sms-provider verificatiecode Signal. Wat te doen?

Om je te registreren voor Signal heb je een verificatiecode nodig, welke je per sms of per telefoon kunt ontvangen. Als je alle stappen op de officiële website van Signal voor problemen met registratie hebt gevolgd, ligt het probleem mogelijk bij Signal zelf, de sms-provider of je eigen telefoonprovider. Er kan sprake zijn van een storing.

In dat geval zie je de melding “Signal kon geen sms-code verzenden vanwege problemen met de sms-provider. Probeer het over enkele uren opnieuw.”

Als je de Engelstalige versie gebruikt zie je “Signal couldn’t send an SMS code because of issues with the SMS provider. Try again in several hours.”

Het beste wat je kunt doen is niet te vaak achter elkaar opnieuw proberen maar daadwerkelijk pas enkele uren later weer. Bij veel gebruikers is dit de oplossing gebleken. Soms helpt het ook om Signal te verwijderen en opnieuw te installeren.

Mocht het daarna nog steeds niet werken dan kun je contact opnemen met de officiële Signal Support op support@signal.org. Als je contact opneemt met Signal Support is het belangrijk dat je naast de foutmelding ook je foutopsporingslogs meestuurt, zodat Signal het probleem verder kan onderzoeken. In het sms- of verificatiescherm van Signal kun je foutopsporingslogs genereren door bij Android 8x achter elkaar op de titel te tikken en bij iOS 8x op een lege ruimte in dat scherm. Vervolgens kun je dit mailen naar Signal Support. Op de officiële documentatie van Signal vind je meer informatie over foutsopsporingslogs.

Deel met je vrienden:

Volg ons voor Signal Nieuws & Tips

Mastodon Logo Bluesky Logo X Twitter LogoRSS

 

Laatste nieuws.